Her er noen viktige hendelser i BILs snart 75-årige historie!

Laget ble stiftet 9. april 1936 på Stalheim. Allerede i mai hadde styret kjøpt tomta der skolen ligger nå til fotballbane, ble makebyttet med kommunen til der banen ligger nå.

Fotballbanen sto ferdig i 1937, grusbane.

Første fotballstevne arrangert i 1947, under navnet «fotballhelg». Etterhvert et stor og berømt arrangement, fram til begynnelsen av 80-tallet.

Gressbanen ble innviet 14-15. august 1965 med turnering, som BIL vant . Var en av de første gressbanene i Troms.

Damelag i håndball i en fireårsperiode fra 1959.

BIL hadde en Aktiv skøytegruppe i en periode i første halvdel av 70-tallet. Flere utøvere på aldersbestemt nivå hevdet seg godt i nordnorsk sammenheng.

Volleyballgruppa startet opp i 1975.

Klubbhuset står ferdig ca 1975.

Volleyballaget rykker opp til toppserien 1. divisjon i 1986/87, og får bronse i serien og sølv i cupen

BIL arrangerer landskamp mellom Norge og Israel i Sørreisahallen med mediafokus.

BIL vinner cupen ved å slå Randaberg og får sin første kongepokal i 1991.

BIL vinner sin andre kongepokal ved å slå KFUM OSLO i 1993.

Dyrøyhallen ble bygd med stor dugnadsinnsats fra pensjonister og andre, og kostet 9,5 mill. Sto ferdig i 1995, og ble åpnet av HM kong Harald V den 10. mars 1996.

BIL vinner sin tredje kongepokal i 2001 ved å slå Kristiansund.

Eliteserielisensen overdratt til BK Tromsø 2005.

Takk til Asbjørn og Lise Ramberg.

Innslag i lokalavisa "Platinareven". Bildet øverst i innlegget her var illustrasjonsbilde til artikkelen.
Innslag i lokalavisa «Platinareven». Bildet øverst i innlegget her var illustrasjonsbilde til artikkelen.